TOP-7.1.1-16-H-ESZA-2020-01995

ADATSZOLGÁLTATÁS 

a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-7.1.1-16 konstrukció keretén belül megvalósított projekt kapcsán

Kedvezményezett neve: PERON MUSIC FOUNDATION ZENEMŰKIADÓ ÉS TEHETSÉGGONDOZÓ ALAPÍTVÁNY
Projekt azonosító száma: TOP-7.1.1-16-H-ESZA-2020-01995
Projekt címe: Tudatos Zenész Képző
Támogatási összeg: 3.217.340 Ft

Projekt szakmai tartalmának, eredményeinek összefoglalása:

A projekt megvalósításának kezdete: 2021.02.05.

A projekt fizikai befejezésének határideje: 2021.12.20.

 

A Peron Music Alapítvány 27 éve foglalkozik a helyi zenészek segítésével, szakmai támogatásával. A munkánk során tapasztaltuk, hogy a zeneipar az elmúlt 15 évben teljesen átformálódott a digitális eszközök elterjedésével. Óriási lett a zenekarok közötti verseny, hiszen már mindenkinek adott a lehetősége, hogy az interneten sikeressé tegye a munkáját. A reklámzajból azonban ki kell tűnni, minőségi tartalmakat kell készíteni. Az ehhez szükséges eszközök azonban nincsenek meg minden zenekarnál, hiszen sehol nem tanították nekik. Számos helyi, tehetséges zenekarnál is ezt a problémát tapasztaltuk. A zenei terméküket nem tudják eljuttatni hatékonyan a célcsoportjukhoz, így a sikertelen próbálkozások után csökken a motiváció és kevesebb új, tatabányai előadótól származó dal születik.

A Tudatos Zenész Képző 6 alkalomból álló képzés sorozat, amelyet havonta szervezünk meg. A megvalósítás tárgya a képzések megszervezése, a szakmai előadók felkeresése és meghívása, a képzések népszerűsítése volt. A képzés résztvevői amatőr zenészek voltak. A program műszaki, szakmai eredménye a tudatos zenész, aki felismeri a zenei piac sajátosságait, és képes termékét tudatosabban bevezetni, értékesíteni a piacon. A program hatására növekedett a résztvevők marketing, menedzsment, grafikai, zeneszerzési, dalszövegírási és hangtechnikai ismerete, ezáltal nő zeneipari tudatossága. Az alkalmak a tervezett tematikának megfelelően valósultak meg, a sorrend változott. A foglalkozáson az aktuális járványügyi helyzet szabályainak megfelelően jártunk el.

Az 1-2. alkalom online került megvalósításra a vírushelyzet miatt. Az ezt követő 4 alkalom élőben került megtartásra tatabányai helyszínen.

Képzések:

  1. Zenei marketing alapok (online, 2021.03.08.): A zenészek megismerkedhetnek a modern marketing eszközeivel, az alap marketing ismeretekkel és az erre épülő specifikusan zeneipari marketinggel.
  2. Arculattervezés, grafikai alapok (online, 2021.04.11): A minőségi tartalomhoz elengedhetetlen egy igényes grafikai elem, amihez valamikor nincs idő grafikus segítségét igénybe venni. Fontos, hogy egy zenész rendelkezzen alapvető grafikai tudással is. Ebben a részben szoftvereket ismerhetnek meg, valamint alap design ismerteket szerezhetnek a résztvevők.
  3. Hangtechnikai alapok (2021.05.16.): Minden zenésznek tudnia kell, hogy mit szeretne hallani a színpadról, a lemezén vagy például, hogy jól tudjon együtt működni egy technikus kollegával. A technikai ismeretek hiányában ez nem valósul meg, így a produkció minősége gyengébb lesz. A hangtechnikai alap képzés megtanítja a zenészeknek, hogy egy adott technikai körülményt hogyan tud a legjobban kihasználni és ezzel a produkcióját nagyobb szintre emelni.
  4. Menedzsment alapok (2021.05.30.): Az ön menedzselés folyamatával, eszközeit ismerhetik meg a résztvevők.
  5. Zene írás alapok (2021.06.13.): Sok zenész csak arra koncentrál, hogy a lehető legjobban játsszon a hangszerén. Ez fontos, de sokszor úgy kezdenek dalok írásába, hogy alapvető zenei szabályokat nem ismernek, így a zene írás alapok ezt hiánypótló tudást fogja adni nekik.
  6. Dalszöveg írás (2021.06.27.): A zene lelke a dalszöveg, ezzel kommunikál a zenész a közönségével. A sok esetben egyszerű, kliséktől hemzsegő dalszöveg nem állja meg a helyét a zeneiparban, így a dal nem lesz sikeres. A dalszöveg írás képzést olyan dalszöveg írókkal valósítjuk meg, akik ma is alkotnak, sikeres előadóknak írnak dalszövegeket.

Sikeresen elértük a célcsoportot, azaz a tervezett 27 fő tatabányai zenészt. A képzéseket folyamatosan népszerűsítettük online felületeinken. A célcsoportot meghívtuk, a résztvevők e-mailen és az online felületeinken keresztül kaptak információt a képzési alkalmakról.

Projekt számszerűsíthető eredményei:

  • 27 fő
  • 6 alkalmas képzés